Huawei încearcă să transforme tehnologia wireless într-un nou flux de venituri, acordând licențe de brevete producătorilor de automobile și furnizorilor
Huawei Technologies a declarat că tehnologia wireless va fi utilizată la 30 de milioane de autoturisme Volkswagen după ce compania chineză a încheiat un acord de licențiere cu un furnizor pentru cel mai mare producător auto din lume, conform unui articol publicat de Nikkei Asia
Acordul reprezintă cel mai recent efort al companiei de tehnologie de a supraviețui unei eliminări progresive din partea SUA și de a monetiza tehnologiile wireless 4G și 5G. Aceste tehnologii, care includ protocoale de comunicații pentru smartphone-uri și mașini conectate, sunt esențiale pentru funcții precum încuietori inteligente ale ușilor, sisteme de infotainment în interiorul mașinilor, poziționare precisă și sisteme avansate de asistență a șoferului.
Huawei, cel mai mare deținător de brevete standard esențiale din China (SEP) pentru tehnologiile de comunicații 4G și 5G, a declarat că va putea găsi clienți pentru portofoliul său de brevete în industria auto, domeniu pe care compania s-a concentrat de când restricțiile comerciale de la Washington au întrerupt aprovizionarea cu cipuri și componente vitale. Huawei a declarat la începutul acestui an că se așteaptă să primească mai mult de 1 miliard de dolari sub formă de taxe de licențiere a brevetelor de la companii globale pentru cei trei ani, până în 2021.
Compania a declarat că tranzacția este cel mai mare acord de licențiere din sectorul auto, dar nu a dat o valoare monetară sau numele furnizorului Volkswagen.
Volkswagen a declarat pentru Nikkei Asia că „primește cu bucurie faptul că o companie TIC de vârf a acordat unuia dintre furnizorii noștri o licență pentru brevete de comunicații mobile standard esențiale. Această licențiere în lanțul de aprovizionare este un model al modului în care cooperarea din ce în ce mai strânsă între industria mobilității și industria informației și comunicațiilor poate avea succes. ”
Huawei a încheiat peste 100 de acorduri de licență de brevete cu companii importante din Europa, SUA, Japonia și Coreea de Sud în ultimii 20 de ani.
Cel mai recent acord de acordare a licențelor cu furnizorul Volkswagen nu numai că va ajuta gigantul tehnologic chinez să-și monetizeze abilitățile tehnologice, ci și să-și aprofundeze angajamentul față de creșterea industriei EV. Huawei colaborează deja cu producătorul chinez EV Arcfox, o unitate a producătorului auto BAIC Group, susținut de stat, pentru a introduce vehicule electrice echipate cu tehnologia sa de conectivitate.
Huawei, cel mai mare producător de echipamente de telecomunicații din lume, caută noi domenii de creștere pentru a contracara eșecurile afacerii sale cu echipamente 5G provocate de presiunea SUA. Washingtonul a implementat o serie de restricții comerciale asupra companiei, luând în considerare presupusele riscuri de securitate națională și a descurajat aliații să permită implementarea echipamentelor companiei în infrastructura lor de comunicații. Cota de piață a Huawei pentru smartphone-uri – odată una dintre afacerile sale emblematice – a scăzut, de asemenea, din cauza represiunii SUA, atingând un procent de doar 4% în primul trimestru al anului 2021, față de 18% în urmă cu un an.
„În comparație cu SUA, Europa este un punct de intrare mai facil pentru Huawei pentru a-și putea crește continuu prezența în electronica auto”, a declarat Chiu Shih-fang, un veteran analist privind lanțurile de aprovizionare cu tehnologie în cadrul Taiwan Institute for Economic Research. “Volkswagen a fost foarte agresiv în dezvoltarea vehiculelor inteligente, iar Huawei ar putea fi un partener bun cu care să colaboreze, având în vedere capacitatea puternică a companiei chineze în tehnologiile de comunicații wireless”.